O projekcie
Projekt ma na celu budowanie odporności i refleksyjności przy jednoczesnym wspieraniu potrzeb emocjonalnych nauczycieli i uczniów w celu wspierania inkluzji społecznej zwalczania negatywnych skutków izolacji i napięć emocjonalnych podczas pandemii Covid-19 i innych współczesnych reprezentacji niepewności. Zgłosiliśmy się do tego projektu, ponieważ wierzymy, że możemy przyczynić się do zmiany sytuacji nauczycieli i uczniów poprzez wzmacnianie odporności i elastyczności psychicznej, wzmacnianie kompetencji w kontekście (po)kryzysowym oraz wspieranie dobrostanu nauczycieli i uczniów, co jest istotne podczas procesów edukacyjnych i usług wsparcia społecznego. Podczas wydarzeń związanych z projektem zebraliśmy dane badawcze identyfikujące potrzeby nauczycieli, nauczycieli akademickich, studentów (przyszłych nauczycieli, pedagogów, pracowników socjalnych) i przetestowaliśmy niektóre narzędzia promujące dobrostan i odporność w edukacji. Korzystając z CAWI i ankiet internetowych, a także wydarzeń podczas których prowadziliśmy badania in vivo oraz grup fokusowych w celu zebrania obserwacji i refleksji od uczestników wydarzeń, zebraliśmy dane dotyczące niepewności i wyzwań stojących przed uczestnikami procesów edukacyjnych i pomocowych oraz informacje w jaki sposób można wesprzeć stawienie czoła tym wyzwaniom, aby wspierać dobre samopoczucie, dobrostan i odporność . Zastosowaliśmy mieszane metody zbierania danych ‘mapując’ potrzeby i proponowane rozwiązania, które testowaliśmy podczas szkoleń. Zidentyfikowaliśmy główne kategorie sugerowane na podstawie naszych ogólnych ustaleń: takie jak samoświadomość, autorefleksja i empatia, które mogą przyczynić się do budowania odporności i dobrostanu w obliczu kryzysu. Ponadto potwierdziliśmy, że utrzymywanie poczucia wspólnoty i znaczących relacji społecznych jest pozytywnym czynnikiem w chwilach kryzysu. Wreszcie nauka technik relaksacyjnych i wzmacnianie własnych mechanizmów radzenia sobie to zestaw umiejętności wzmacniających ogólne poczucie nadziei i radzenia sobie z trudnościami. Na tej stronie można znaleźć wyniki badań, publikacje i propozycje programów zajęć, które mogą przyczynić się do rozwoju krótkich i długich kursów w placówkach oświatowych i poza nimi. Wszystkie materiały są ogólnodostępne, a niektóre zostały przetłumaczone na 6 języków reprezentowanych w krajach uczestniczących w projekcie.